Het sporten is onderdeel van jouw perfecte dag. Het is niet fijn om een dag niet naar Fitness Hasselt te zijn geweest. In het begin deed je alles misschien nog wat meer op gevoel, maar tegenwoordig heb je een uitgebalanceerd trainingsprogramma voor jezelf opgesteld. Het is dan wel belangrijk dat je er ook echt zeker van bent dat alles erin zit. Daarom vind je op deze plek vier tips van oefeningen die je in ieder geval moet doen, de volgende keer wanneer je naar de fitness gaat. Zo haal je alles eruit voor jezelf.

Zorgen voor mooie benen

Het begint natuurlijk allemaal bij de benen en billen. Daarvoor zijn enkele oefeningen essentieel en die moeten dus altijd in de sportschool worden gedaan. In de eerste plaats gaat het dan om de squat. Dit is natuurlijk de basisoefening voor mooie en sterke benen. Die is voor de gemiddelde vrouw net zo belangrijk als voor de sterkste bodybuilder. Dat zegt dus ook wel iets over de kracht en de waarde van deze oefening. Een routine zonder de squat is dus simpelweg niet compleet te noemen. Kijk ook naar de vele mogelijke variaties van dit type oefening.

De onderrug en billen

De andere essentiële oefening die in de sportschool gedaan moet worden is natuurlijk de deadlift. De grote sterke mannen doen dit met een barbell met veel te veel platen gewicht erop. Een normaal mens doet dit natuurlijk met dumbbells en let vooral op het gebruiken van de juiste vorm. Daarmee is te zorgen voor een sterke onderrug, maar worden ook de billen op een goede manier aangepakt. Dit is dus een oefening die mooi samengaat met de squat. Dat is dan ook meer dan de moeite waard om op te nemen in een goed ontwikkeld programma.

Roeien tot je een ons weegt

Dit is bijna letterlijk te nemen. Het is natuurlijk heel belangrijk om aan de spieren te werken. Dat neemt niet weg dat het ook wel heel fijn is om een mooi figuur te hebben. Dat is goed te realiseren door in de sportschool met een stevige cardio-oefening aan de slag te gaan. Er is natuurlijk geen oefening op dit gebied die zich kan meten met het roeien. In dat opzicht is het dus ook zeker waardevol om dit aan te leren. In het begin zal het lastig gaan, maar volhouden betekent een beter lichaam.

Een circuit voor het bovenlichaam

De bovenzijde van het lichaam moet natuurlijk niet achterblijven bij de billen en de benen. Alleen is het natuurlijk wel zo dat je daar ook weer niet te gespierd wilt worden. Pak daarom het beste van beide werelden en maak er een circuit voor de armen, borst, schouders en bovenzijde van de rug van. Doe de oefeningen achter elkaar, maar met een wat lager gewicht. Zo train je de spieren, maar maak je er ook cardio van. Je hebt op deze manier dus al drie dagen van de week gevuld. Dat is wel heel aantrekkelijk.

Categorieën: Lifestyle

0 reacties

Geef een antwoord