Door gezond te eten en te bewegen verbrand je niet alleen meer vet, maar wordt het ook makkelijker om af te vallen. Het kan ook uw algehele gezondheid verbeteren. Dieet kan overgewicht niet verminderen. Alleen door veel verse groenten, fruit, bonen, onbewerkte noten, zaden en pitten, volle granen en volkorenproducten, mager vlees en vette vis in een gezond eetpatroon te eten, kun je blijvend afvallen. Maar gezonde voeding alleen kan daar niet komen. Dit is gemiddeld goed voor 70% van uw totale gewichtsverlies. De andere 30% zou van meer lichaamsbeweging moeten komen. Je kunt natuurlijke voedingssupplementen gebruiken om de voordelen van een gezonde voeding te stimuleren. Goede tips lees je op: weightwatchers.com

Gezond en natuurlijk eten

Om al het overtollige overgewicht kwijt te raken, moet je eerst je ongezonde voeding vervangen door gezonde natuurlijke voeding. Dit doe je niet van de ene op de andere dag, maar geleidelijk aan. Dit vereist niet altijd grote aanpassingen. Eenvoudige en kleine veranderingen kunnen je even goed helpen. Gezond eten met natuurlijk voedsel vermindert je overgewicht. Hoe minder ingrediënten onze voeding bevat, hoe natuurlijker en gezonder ze zijn. Natuurlijk voedsel bevat maximaal vijf verschillende ingrediënten. Daarom bevat de meest natuurlijke voeding maar één ingrediënt.

Haalbare doelen

Voordat je begint met afslanken, stel je realistische en haalbare doelen. Onrealistische doelen die niet kunnen worden bereikt, zullen je gevoel van ontgoocheling alleen maar vergroten waardoor gefrustreerd raakt. Bepaal vooraf hoeveel kilo je wilt verliezen in hoeveel tijd. Dit gaat natuurlijk niet automatisch. Dit vereist inspanning en geduld. Als je deze gezonde eetgewoonten volhoudt, zul je snel uw positieve effecten ontdekken.

Dit eet je in een gezond en natuurlijk eetpatroon

  • Verse groenten: rijk aan alle gezonde voedingsstoffen en caloriearm. Eet ze onbeperkt en minstens 500 gram per dag.
  • Groene bladgroenten: zoals spinazie, witlof, sla, spruitjes, diverse spitskool, spitskool, spitskool, broccoli, bloemkool, tuin- en waterkers
  • Peulvruchten: rijk aan hoogwaardige eiwitten en voedingsvezels. Eet minstens eenmaal per week erwten, bonen, groentekiemen, maïs, kapmantels en natuurlijk linzen en kikkererwten.
  • Fruit: is gezond maar eet je niet onbeperkt. Het bevat namelijk van nature fruitsuiker. Eet daarom zeker niet meer dan drie verschillende stukken fruit per dag en wissel daarbij zoveel mogelijk af.
  • Volkorengranen: en zeker haver, zemelen, boekweit, gierst en quinoa.
  • Volkorenproducten: alle soorten volkorenbrood, volkoren deegwaren en zilvervliesrijst.
  • Mager vlees: zoals magere biefstuk en rosbief maar vooral kip en kalkoen.
  • Vette vis: eet je minstens eenmaal per week.
  • Breng al je gerechten op smaak met verse kruiden in plaats van met zout.
Categorieƫn: Nieuws

0 reacties

Geef een reactie